We dragen bij aan het creëren en behouden van meer en passende banen en zijn als stad aantrekkelijk voor werkgevers en werknemers
Toelichting
Met het uitvoeren van onze actiegerichte economische visie willen we kansen voor de Nijmeegse economie benutten en 10.000 extra banen creëren. Dit doen we door het vestigingsklimaat in Nijmegen positief te beïnvloeden. We zetten hierbij in op behoud van de werkgelegenheid door de start en groei van bedrijven te stimuleren en door nieuwe bedrijven aan te trekken. De nadruk ligt daarbij op de kansrijke sectoren voor Nijmegen: health & high tech, logistiek, zakelijke dienstverlening en ICT. Daarnaast worden in 2022, net als in 2021 extra acties uitgevoerd in het kader van een extra impuls in de lokale economie. Belangrijk voor de werkgever is dat ons Human Capital wordt ondersteund door de versterking van de combinatie van leren en werken en door middel van de benadering op vaardigheden (skills) en niet (alleen) op diploma's.
Doel
We stimuleren de start en groei van bedrijven in een sterk economisch ecosysteem, met name in de kansrijke Nijmeegse sectoren.
Toelichting
Het jaar 2022 staat in het teken van het stimuleren van de lokale economie, om ervoor te zorgen dat de werkgelegenheid op peil blijft en bedrijven en ondernemers voor de stad behouden blijven. We willen hierin extra investeren. Hierbij richten we ons op de structuurbepalende bedrijven in de kansrijke sectoren uit de economische visie en op de doelgroepen die in de coronacrisis de hardste klappen hebben gekregen (met name de sectoren detailhandel, horeca en toerisme/evenementen). We denken hierbij onder andere aan het MKB, zzp-ers en starters. Aansluitend op de actielijnen uit de economische visie ontwikkelen we daarom samen met ondernemers en partners in de stad een aanvullend programma om de lokale economie een impuls te geven.
Criteria
Met de activiteit geven we uitvoering aan de economische visie.
De activiteit richt zich op één van de kansrijke sectoren, zoals deze zijn vastgesteld in de economische visie.
De activiteit levert een bijdrage aan het versterken van het economisch ecosysteem.
Activiteiten
We voeren samen met ondernemers een aanvullend programma uit voor 2022 om de lokale economie een impuls te geven.
We blijven inzetten op het organiseren van 'toevallige ontmoetingen'. Jaarlijks komen we samen met ondernemers en andere partners tijdens twee gerichte netwerk- en inspiratiebijeenkomsten.
Met onze subsidie aan de stichting RvN@ dragen we bij aan het versterken van het economisch ecosysteem voor het MKB in stad en regio.
We zetten stadsvouchers in om de start en groei van zzp'ers en het MKB te stimuleren.
We volgen de ontwikkeling van de digitale werkplaats Arnhem - Nijmegen kritisch en overwegen of verdere ondersteuning nog langer gewenst is.
We nemen actief deel aan de stuurgroep Port of Nijmegen en investeren in een economich sterke en toekomstbestendige haven.
We benutten onze positie op de Goederenvervoerscorridor Oost om mogelijkheden bij rijk en provincie te onderzoeken om samen te investeren in de economische ontwikkeling van onze haven en watergebonden kavels.
We geven in regionaal verband uitvoering aan de activiteiten uit de Regionale Agenda Arnhem – Nijmegen op de speerpunten Internationale clusters, human capital, duurzame logistiek, versterking werklocaties en Ondernemerschap MKB, bruisende binnenstad en toerisme.
Met onze bijdrage aan Logistics Valley regio Nijmegen zorgen we voor versterking van de logistieke sector. Dit doen we samen met het bedrijfsleven en het onderwijs.
Met subsidie aan Mercator Launch ondersteunen we studenten, onderzoekers en PhD's bij hun eerste stappen in het opstarten van een bedrijf.
Met subsidie aan StartUp Nijmegen ondersteunen we scholieren, studenten, starters en ondernemers bij hun eerste stappen in het oprichten van een bedrijf.
Doel
We versterken de bedrijvigheid en innovatiekracht van de clusters health & high tech.
Toelichting
Belangrijke dragers van de Nijmeegse economie zijn de clusters health en high tech. We zetten in op de ontwikkeling van deze clusters, onder andere door bij te dragen aan het stimuleren van ondernemerschap en het faciliteren van bedrijfsontwikkelingen. Hiermee geven we uitvoering aan de economische visie en het plan van aanpak 'Versterken economische kracht clusters Health en High Tech'. Er zijn verschillende organisaties en samenwerkingsverbanden actief om de beide clusters te ondersteunen. Als lid van The Economic Board zetten we in op economische groei en de profilering van de regionale sterkten. Vanuit het samenwerkingsverband Briskr stimuleren we ondernemerschap en werken we aan het aantrekken van bedrijven en het verder brengen van initiatieven tot versterking van de cluster. De verdere ontwikkeling van het Chip Integration and Technologie Centre (CITC) ondersteunen we samen met de provincie Gelderland en andere partners. Tenslotte is het van groot belang dat we juist nu blijven investeren in de kwaliteit en ruimte voor economische groei. Door uitvoering te geven aan de ontwikkelvisie Winkelsteeg voorzien we in ruimte voor nieuwe bedrijvigheid in health & high tech rondom het station Goffert en ook op andere plekken in het gebied ten noorden van de Nieuwe Dukenburgseweg.
Criteria
De activiteit levert een bijdrage aan het realiseren van de doelen en programmalijnen van het plan van aanpak ‘Versterken economische kracht health & high tech’.
De activiteit sluit aan op de actielijnen excelleren en innoveren van de economische visie.
De activiteit levert een bijdrage aan de onderscheidende kracht van onze speerpunten binnen de clusters health & high tech: Drug Discovery & Development, Healthy Brain, Digital Health, RF Technology en Chip Integration.
Activiteiten
We versterken onze speerpunten en zorgen voor een scherpere positionering door samen met onze partners actieplannen te ontwikkelen en uit te voeren.
We zijn lid van The Economic Board (TEB) en dragen bestuurlijk en ambtelijk bij aan de uitvoering van de plannen van TEB.
We ondersteunen Briskr door bij te dragen aan de financiering en door inzet van fte's.
Projecten die uit de speerpunten van Briskr naar voren komen worden ondersteund.
De kansrijke onderscheidende projecten willen met de partners verder brengen, zoals Digital Health waarbij meer preventief en door middel van zelfregie wordt ingezet op zorg.
We ondersteunen het plan van aanpak Ondersteuning en Drugs recovery dat is gemaakt naar aanleiding van de vraag van de ondernemers in de stad en regio.
Met een 'Healty Brain en skills' benadering willen we mensen zo goed mogelijk matchen met de vragen van ondernemers.
We investeren met partners in de kwaliteit en groei van onze campussen, als cruciale plek voor bedrijvigheid en innovatie binnen de clusters health en high tech. Dit doen we onder andere door uitvoering te geven aan de ontwikkelvisie Winkelsteeg.
We stimuleren open innovatie door financieel bij te dragen aan het Chip Integration & Technology Centre (CITC).
We dragen bij aan de uitvoering van de agenda van de Groene Metropoolregio Arnhem – Nijmegen
We versterken de mogelijkheden voor de ontwikkeling van incubators.
Samen met de Radboud Universiteit en andere partners onderzoeken we de mogelijkheden voor het oprichten van een Welcome Center.
Doel
We dragen bij aan de kwalitatieve match tussen de Nijmeegse beroepsbevolking en banen.
Toelichting
Een economisch veerkrachtige stad vraagt om een goede aansluiting tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt op alle niveaus. De ondernemersvraag staat hierbij centraal. We willen bedrijven helpen bij het invullen van vacatures. Bijvoorbeeld op het gebied van circulaire bouw. Dit doen we door de ontwikkeling van het Via-T, een hotspot voor bouw en techniek waarin ondernemers samenwerken met het onderwijs om de transitie naar circulariteit en duurzaamheid in de bouw mogelijk én betaalbaar te maken. Op regionaal niveau onderzoeken we de mogelijkheden voor het opzetten van een Skills Hub. In deze hub worden regionale initiatieven ondergebracht, die gericht zijn op het verbeteren van de aansluiting tussen de vraag van regionale werkgevers naar ervaren, gekwalificeerd personeel en het regionale aanbod van potentieel geschikte medewerkers.
Criteria
De activiteit sluit aan op de actielijn Human Capital van de economische visie.
De activiteit geeft uitwerking aan de Regionale Agenda van de Groene Metropoolregio.
Activiteiten
We ondersteunen de initiatiefnemers van Via-T, een hotspot voor bouw en techniek met het vormen van een consortium en het aanjagen van het initiatiefWe ondersteunen de verdere ontwikkeling van Kenniscentrum Circulaire Bouw en daarbij de aansluiting van de vraag van ondernemers in bouw en techniek en het onderwijsprogramma dat geboden wordt.
We willen de koppeling tussen de vraag vanuit de informatietechnologie/Artificial Intelligence ondernemers en potentiële werknemers verder uitwerken tot een House of IT/AI.
We ondersteunen het project Leer- en Kenniscentrum (voor heen WIL genoemd) op het niveau van VMBO/MBO op diverse leer- en werkstations.
We dragen bij aan het opzetten van een Skills Hub in regionaal verband, als de businesscase positief is.
We ondersteunen het talentprogramma van het CITC met een financiële bijdrage.
We starten met het opzetten van een traineeprogramma en het verbeteren van de huisvesting voor expats.
We versterken de samenwerking in de sector logistiek en schalen de pilot Bijsterhuizen op, als deze positief is.
De contacten in de Euregio worden benut voor nieuwe combinaties van leren en werken in de grensregio.
Doel
We ondersteunen ondernemers en bedrijven, waarbij we kansen benutten om ondernemerschap en innovatie te stimuleren.
Toelichting
Om de lokale economie te stimuleren blijven we in 2022 inzetten op het ondersteunen van ondernemers en bedrijven. We investeren in het relatiemanagement en organiseren jaarlijks een hackaton en ondernemerspitch. Het accountmanagement en het Ondernemerspunt spelen een belangrijke rol in het proactief ondersteunen van bedrijven en de dienstverlening aan ondernemers.
Criteria
De activiteit sluit aan bij de actielijn ondernemerschap uit de economische visie.
Activiteiten
We bezoeken actief bedrijven en investeren in het relatiemanagement.
We verzorgen de dienstverlening aan bedrijven via ons accountmanagement en het OndernemersPunt.
We organiseren jaarlijks een ondernemerspitch.
We organiseren jaarlijks een hackaton voor ondernemers. Een hackathon is een event waarbij een groot aantal deelnemers samen een probleem digitaal probeert op te lossen.
We brengen de dertig snelst groeiende bedrijven in kaart, inclusief de ondersteuningsbehoefte bij hun toekomstperspectieven.
We onderzoeken de mogelijkheden om het aanvragen van vergunningen door bedrijven te vergemakkelijken.
Voor de stad zijn de bedrijven belangrijk, maar dit geldt ook voor de kennisinstellingen. We investeren in een duurzame relatie met deze instellingen.
Doel
We zorgen voor goede en duurzame werklocaties.
Toelichting
We blijven werken aan het verbeteren en verduurzamen van onze werklocaties. Een aantrekkelijk en toekomstbestendig vestigingsklimaat is een cruciale randvoorwaarde voor een sterke economie. Daarom is het belangrijk om het ecosysteem op orde te hebben. Nijmegen heeft een divers palet aan werklocaties: traditionele werklocaties zoals bedrijventerreinen, kantoorlocaties en winkelgebieden, maar ook een haven met watergebonden kavels en moderne vestigingsmilieus zoals campussen, creatieve broedplaatsen, bedrijfsverzamelgebouwen en gemengde woon-werkmilieus. Om Nijmegen aantrekkelijk te houden voor bedrijven investeren we in een kwalitatief en kwantitatief goed aanbod van werklocaties. Bijzondere aandacht gaat in 2022 uit naar de haven, die we moeten gaan baggeren en de binnenstad. De binnenstad levert een belangrijke bijdrage aan onze lokale economie en werkgelegenheid en is ons visitekaartje voor bezoekers en voor het bedrijfsleven. Nijmegen heeft een sterk en divers aanbod aan winkels, horeca en cultuur en dit willen we graag zo houden. We willen dat de binnenstad het kloppend hart van de stad blijft en hebben daarom samen met inwoners, ondernemers en andere partners een Actieplan voor de binnenstad opgesteld. Dit Actieplan met meer dan 100 projecten is onze agenda voor de komende twee jaar.
Criteria
De activiteit sluit aan op de actielijn Ecosystemen uit de economische visie.
De activiteit past binnen de actielijnen van het Actieplan voor de Binnenstad.
De activiteit past binnen de kaders van de Omgevingsvisie.
Aanvragen die worden gehonoreerd vanuit het ondernemersfonds, voldoen aan de uitvoeringsregels.
De activiteit sluit aan bij de toekomstvisie voor de Nijmeegse warenmarkt.
De activiteit sluit aan op de actielijn Circulair uit de economische visie.
De activiteit is aanvullend op de uitvoeringsagenda duurzaamheid.
Met de activiteit geven we uitvoering aan de (transformatie)aanpak van de Binnenstad.
De activiteit is opgenomen in het Actieplan Binnenstad.
Met de activiteit ondersteunen we retailers, horecazaken en dienstverleners in de binnenstad om een sterk bedrijf neer te zetten.
Activiteiten
Het Ondernemersfonds voorziet in de financiering van het werklocatiemanagement.
We monitoren de aantrekkelijkheid van ons vestigingsklimaat.
We versterken de economische positie door te investeren in de toegankelijkheid van de haven en meer ruimte voor watergebonden bedrijvigheid te creëren rondom de Kanaalhavens en het Engieterrein.
We dragen bij aan de uitwerking van de gebieds- en ontwikkelvisies in bestemmingsplannen van onder andere Winkelsteeg, Engieterrein, Stationsomgeving en De Grift. We zorgen daarbij voor een goede en duurzame inbedding van de economische functies.
We stemmen in regionaal verband, vraag en aanbod van werklocaties op elkaar af. Het vernieuwde Regionaal Programma Werklocaties (RPW) is vastgesteld en wordt in 2022 opnieuw gemonitord. Met de toedeling van de 1e tranche ontwikkelruimte bedrijventerreinen wordt in het RPW de ontwikkeling van 90 ha nieuw bedrijventerrein mogelijk gemaakt.
Een van deze bedrijfsterreinen is de Grift. We werken aan de realisatie van bedrijventerrein de Grift als aantrekkelijke en duurzame vestigingslocatie voor grote logistieke dienstverleners die passen bij ons lokale en regionale DNA. Daarnaast biedt de Grift straks ruimte voor vestiging/uitbreiding van lokale bedrijven.
Op basis van de in 2021 uitgevoerde quickscans verduurzaming bedrijventerreinen kunnen we ondernemers handvatten bieden bij het verduurzamen van de bedrijventerreinen TPN-West, Winkelsteeg, de Grift en Bijsterhuizen.
We ondersteunen duurzame projecten en initiatieven van bedrijven en instellingen, zoals het centrum voor circulaire bouw en het circulair ambachtscentrum.
We hebben een Actieagenda Binnenstad opgesteld en voeren in 2022 een breed palet aan acties op het gebied van ondernemerschap, groen, bereikbaarheid, levendigheid en een schone en prettige binnenstad.
We ronden het Honk1 concept als herstelmaatregel in de Binnenstad voor het invullen van vacatures in de horeca en retail af. Afhankelijk van het succes breiden we het concept in 2022 mogelijk naar andere sectoren uit.
Het Huis voor de Binnenstad is een belangrijke partner bij het uitvoeren van het Actieplan Binnenstad. We steunen het Huis voor de Binnenstad om tot een nog betere samenwerking te komen met ondernemers, vastgoedeigenaren en anderen in de binnenstad. Samen zetten we in op het beter profileren.
We innen reclamebelasting ten gunste van het binnenstadsfonds van het Huis voor de Binnenstad.
Om ondernemers en vastgoedeigenaren te stimuleren om te investeren in hun panden komen we met een Investeringsregeling voor panden in de Binnenstad.
We pakken leegstand aan. Gebieden waar grote leegstand ontstaat transformeren we naar andere functies. We experimenteren met een ander gebruik van leegstaande panden: “win je eigen winkel”, we geven initiatieven in leegstaande panden een kans.
Voor een schone en prettige binnenstad is een prettig verblijfsklimaat een belangrijke vereiste. Dit vraagt om kleine ingrepen als bankjes, toiletten en verlichting in de openbare ruimte.
Ook komen er ook grotere ingrepen in de openbare ruimte: de herinrichting van de Burchtstraat- Augustijnenstraat-Plein 1944, herontwikkeling van het gebied rond de Vlaamse Gas en verbetering van de verkeerssituatie aan de Hezelpoort/Joris Ivensplein.
Samen met de RU brengen we het vastgoedeigendom in de binnenstad in kaart. We kijken naar belemmeringen en kansen, ook van het huidige bestemmingsplan. Tegelijkertijd gaan we voorzichtig om met het toevoegen van nieuwe winkelmeters. We zetten in op betere samenwerking met vastgoedpartijen (ook via de VCV).
Een groene binnenstad draagt bij aan leefbare binnenstad. We willen de binnenstad aanzienlijk vergroenen en doen dit zelf (met gemeentelijk groen en bomen) én met bewoners en ondernemers via een stimuleringsprogramma.
Voor bezoekers is het belangrijk om snel op de plek van bestemming te komen. Dit vraagt om een “logische binnenstad”. We investeren in reeds bestaande signing en routes en verbeteren deze, daar waar dat nodig is. We geven fietsers- en scooterparkeren de ruimte om zich goed te kunnen bewegen in de binnenstad.
Doel
We investeren in onze aantrekkelijke en gastvrije binnenstad.
Toelichting
Criteria
Activiteiten
Ambitie
We dragen de stad met trots uit en hebben een krachtig (inter)nationaal profiel
Toelichting
We geven samen met de stad uitvoering aan de activiteiten uit de uitvoeringsagenda citymarketing 2030. Met het overkoepelende thema Old city, Young vibe verbinden we het speerpunt oudste stad met het jonge, vernieuwende en bruisende karakter van Nijmegen. We focussen daarbij op het aantrekken van internationale bezoekers, actieve 55-plussers en de doelgroep twintigers en dertigers. Daarnaast zetten we in op het aantrekken van bedrijven en talenten door gericht in te zetten op de promotie van de speerpunten binnen het economische cluster Health en High tech. Voor de uitvoering van onze citymarketing is met ingang van 2022 structureel extra budget nodig. Tenslotte zetten we in op het versterken van ons evenementenklimaat, waarbij we evenementen die bijdragen aan het profiel van onze stad gericht stimuleren.
Doel
We profileren de unieke kracht van health & high tech.
Toelichting
Met de activiteiten uit de economische visie en de uitvoeringsagenda citymarketing willen we de unieke kracht van de clusters health en high tech nationaal en internationaal profileren. Beide clusters zijn belangrijke dragers van de Nijmeegse economie.
Criteria
De activiteit levert een bijdrage aan het realiseren van de doelen en programmalijnen van het plan van aanpak ‘Versterken economische kracht health & high tech’.
De activiteit sluit aan op de actielijn excelleren van de economische visie.
De activiteit sluit aan bij de Uitvoeringsagenda Citymarketing 2030.
Activiteiten
Met de Newsroom Health & High Tech zorgen we samen met de partners in de stad dat onze clusters health en high tech meer in het nieuws komen.
We ondersteunen evenementen die bijdragen aan de profilering van de clusters, zoals het Parkinson op Maat event, het Health Valley event en de RF-conferentie.
We vergroten de zichtbaarheid van Nijmegen als health & high tech stad voor bewoners en bezoekers aan de (binnen)stad. Fysiek doen we dit bijvoorbeeld via de POP HUB store: een tijdelijke winkel waar startende ondernemers en namen uit het gevestigde bedrijfsleven hun lokaal ontwikkelde innovaties onder de aandacht kunnen brengen bij een breed publiek. Online doen we dit via een health & high tech spoor op IntoNijmegen.com. Gezocht wordt naar de verbinding met bedrijvigheid en kennisinstellingen en ook fieldlabs meer in verbinding brengen hiermee.
Doel
We profileren Nijmegen als oudste stad van Nederland met een jong en bruisend karakter.
Toelichting
Juist nu ten tijde, maar ook na afloop, van de Coronacrisis is het van belang om de activiteiten uit onze Uitvoeringsagenda citymarketing 2030 met extra elan uit te voeren. Voor deze campagnes en projecten is in 2021 budget gereserveerd, maar in de daarop volgende jaren stellen we structureel € 100.000 extra budget beschikbaar om het niveau van activiteiten vast te kunnen houden. Zo dragen we bij aan de profilering van Nijmegen als Health & High Tech stad. Hiermee behouden en trekken we talent en bedrijven. Ook leggen we voor deze doelgroepen de koppeling met het aantrekkelijke vestigingsklimaat. Het aantrekkelijke vestigingsklimaat promoten we met het speerpunt Oudste & Bruisende stad. Daarnaast bouwen we verder aan de bekendheid en zichtbaarheid van het overkoepelende merk Old City, Young Vibe.
Criteria
De activiteit sluit aan bij de Uitvoeringsagenda Citymarketing 2030.
De activiteit draagt bij aan de realisatie van het toeristisch beleid.
De activiteit is aanvullend op de promotie van de Binnenstad door het Huis van de Binnenstad.
Activiteiten
We ondersteunen evenementen die bijdragen aan de profilering van Nijmegen als oudste en jonge bruisende stad.
We werken samen met Arnhem en omliggende gemeenten aan diverse projecten om de Vrijetijdseconomie te versterken. We doen dit steeds op drie schaalniveaus: Arnhem-Nijmegen, Rijk van Nijmegen en Nijmegen.
We zorgen dat Nijmegen als oudste en jonge bruisende stad de nodige publiciteit krijgt.
We geven via Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen invulling aan regionale toeristische promotie voor het Rijk van Nijmegen. Hierbij zorgen wij ervoor dat deze toeristische promotie aansluit bij de onze Uitvoeringsagenda Citymarketing 2030.
In de binnenstad realiseren we een nieuwe brandstore, waar de bezoeker uit stad en regio terecht kan voor informatie en inspiratie over het toeristisch aanbod rond het thema Old City, Young Vibe.
Doel
We versterken ons evenementenklimaat en stimuleren evenementen die bijdragen aan het profiel van onze stad.
Toelichting
We geven uitvoering aan de kadernota Eventfull en versterken hiermee ons evenementenklimaat. In 2022 zal de evenementenbranche een wederopbouw fase doorlopen. We ondersteunen organisatoren om hun evenement in Nijmegen te organiseren. Deze fase wordt in 2021 financieel ondersteund met het kickstartfonds en in 2021 en 2022 via het Actieplan binnenstad. We hebben extra aandacht voor evenementen waar we een convenant mee hebben afgesloten. Zij dragen bij aan het profiel van onze stad. In 2022 wordt met MOJO een nieuw convenant (overeenkomst) aangegaan. Verder bereiden we nieuwe convenanten voor met stichting DE 4DAAGSE en stichting Vierdaagsefeesten. In 2022 wordt de tweede editie van het Democratiefestival in Nijmegen georganiseerd. Dit is een beoogd convenant partner die bijdraagt aan het versterken van het diverse evenementenklimaat in Nijmegen.door uitvoering te geven aan de Nota Eventful en het locatiegebonden evenementenbeleid. Daarnaast stimuleren we evenementen die bijdragen aan het profiel van onze stad. Door de coronacrisis zal 2021 in het teken staan van het behouden van beeldbepalende evenementen in Nijmegen. Daarnaast bereiden we een nieuw convenant voor de Goffertconcerten voor en sluiten we een convenant af voor het Democratiefestival. Het democratiefestival zal jaarlijks terugkeren naar Nijmegen. Er is structureel extra budget nodig voor de projectleiding en uitvoering.
Criteria
Met de activiteiten geven we uitvoering aan de Nota Eventfull en het locatie gebonden evenementenbeleid. Hiermee sturen we op het evenementenaanbod in Nijmegen.
Een evenement is beeldbepalend als deze bijdraagt aan het profiel van de stad. Daarnaast hebben deze evenementen een vaste plek op onze evenementenkalender en leveren zij een grote bijdrage aan de marketing van de stad: promotionele waarde, publiek(sbereik), netwerkwaarde en economische spin-off.
Activiteiten
We geven uitvoering aan de convenanten die zijn afgesloten met de organisatoren van de Zevenheuvelenloop, MOJO/EDH, de Vierdaagsefeesten en Stichting DE 4DAAGSE.
We stellen een nieuw convenant op met MOJO/EDH.
We bereiden nieuwe convenanten voor met de stichting DE4DAAGSE en stichting Vierdaagsefeesten.
We hebben (meerjarige) subsidierelaties met organisatoren van evenementen, te weten de Vierdaagsefeesten, Stichting DE 4DAAGSE en het Democratiefestival.
We zijn opdrachtgever voor de Kermis en geven hiermee uitvoering aan het nieuwe plan voor de kermis.
We beheren de evenementen in onze stad via een evenementenkalender. Zo voeren we regie over ons evenementenaanbod volgens de in het evenementenbeleid vastgelegde voorrangscriteria.
We actualiseren het locatiegebonden evenementenbeleid naar aanleiding van herontwikkeling en gaan op zoek naar nieuwe evenementenlocaties in de openbare ruimte.
Lasten & baten
8
0,8 %
2
0,2 %
Deze pagina is gebouwd op 09/05/2023 10:42:04 met de export van 09/05/2023 10:19:21